Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Müşterek Başkanı Ramazan Kaya: “Türkiye, 2030 ve Sonrasında Daha Fazla Marka Yaratacak”
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Müşterek Başkanı Ramazan Kaya, hazır giyimin ekonomik değer ve istihdama katkısıyla ülkenin önde gelen sektörleri arasında yer aldığını belirtti. Kaya, “Özellikle 2030 ve sonrasında Türkiye’den çok ciddi marka çıkacak. Şu an ‘Bizim markalarımız var’ diyoruz ama daha çok yerelde kalıyoruz. Ama 2030’dan sonra yerel markalarımızı Avrupa’da ve Amerika’da daha fazla göreceğiz.” dedi.
Ekonomik Durum ve Yavaşlama
Kaya, “İş Dünyası Söyleşileri” kapsamında yaptığı açıklamada, sektörde 2024’ün ilk 3-6 aylık döneminde Avrupa’da yaşanan ekonomik durumlar ve savaşlar nedeniyle bir yavaşlama yaşandığını söyledi. Ancak yılın üçüncü çeyreğinde normalleşme süreci başladığını ve son çeyrekte de atılım sağlandığını belirtti. “Avrupa’daki enflasyonun normalleşmesi, paraya erişimin oluşması sebebiyle hane halkının harcama iştahıyla bir anda talep geldi.” şeklinde konuştu.
- Sektör yıllık 33,6 milyar dolarlık üretim yapıyor.
- Türkiye, hazır giyimde dünyanın beşinci büyük ülkesi konumunda bulunuyor.
- 2023 sonunda sektörün toplam satış büyüklüğü 85,2 milyar doları aştı.
Kaya, sektörün yıl sonunda yüzde 4-5 düzeyinde eksi kapatacağını öngördüklerini belirterek, gelecek yıllara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Sektörde İhracat ve İstihdam
Kaya, hazır giyim sektörünün yaklaşık 600 bin kişiyi istihdam ettiğini ve 2024 yılını 18 milyar dolarlık ihracatla tamamlamayı hedeflediklerini vurguladı. Ayrıca 2025’te ortalama birim fiyatını artırıcı çalışmaların önemine dikkat çekti.
AB Pazarı ve Sürdürülebilirlik
Kaya, sektörün AB ülkelerine yoğunlaşan ihracatının yanı sıra sürdürülebilirlik odaklı çalışmalara da önem verdiklerini belirtti. Türkiye’nin rekabet avantajları ve gelecek planları hakkında bilgi verdi.
2030 ve Sonrası: Daha Fazla Marka Bekleniyor
Kaya, Türkiye’den 2030 ve sonrasında daha fazla marka çıkacağını belirterek, özellikle Z kuşağının çevreci ve sürdürülebilir ürünlere olan ilgisine değindi. Küresel ısınma ve iklim değişikliğiyle birlikte sektördeki gelişmelerin önemine değindi.