Yabancı turist sayısı geriledi: Milyonlarca ziyaretçi kaybı dikkat çekti

Türkiye’nin övünç kaynağı olarak gösterilen turizmde tablo bu kez yüzleri güldürmedi. Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre 2026’nın ilk beş ayında ülkeye gelen yabancı ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,56 geriledi. Mayıs ayında ise düşüş daha da belirginleşti; yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 3,58 azalarak 4 milyon 856 bin 862 kişide kaldı. SEZON BAŞLARKEN DÜŞÜŞ GELDİ Mayıs ayında Türkiye’ye en fazla yabancı turist 1 milyon 619 bin kişiyle Antalya’dan giriş yaptı. Antalya’yı 1 milyon 616 bin kişiyle İstanbul izledi. Muğla, Edirne ve İzmir ise ilk beş sırada yer aldı. Ancak en çok turist ağırlayan kentlerdeki yoğunluk bile toplam ziyaretçi…

Öğretmen cefada, Bakanlık sefada

Öğretmenler özlük hakları için 10 gündür Ankara’da eylem ve açlık grevi yapıyor; kartonların üzerinde yatıyor, biber gazına maruz kalıyor ve polis şiddetiyle karşılaşıyor. Okullara sabun dahi koyamayan Milli Eğitim Bakanlığı ise 100 milyon liraya yaklaşan bütçeyle 5 yıldızlı otelde Eğitim Teknolojileri Zirvesi ve Fuarı (TETZ 2026) düzenliyor. BOL KESEDEN Tasarruf tedbirlerinin uğramadığı Bakanlık, 26-28 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek fuarı lüks Pullman Hotel & Convention Center’da yapacak. MEB ayrıca İstanbul’da düzenlenecek 4. Milli Eğitim Kongresi için de 22 milyon 153 bin 900 lira harcayacak TETZ 2026’da, “Yapay Zekâ ile Eğitimin Geleceği: Barış, İnsanlık ve Ortak Yarınlar” teması işlenecek. İHALE 99.6 MİLYON TL…