Yabancı turist sayısı geriledi: Milyonlarca ziyaretçi kaybı dikkat çekti
Türkiye’nin övünç kaynağı olarak gösterilen turizmde tablo bu kez yüzleri güldürmedi. Emniyet Genel Müdürlüğü verilerine göre 2026’nın ilk beş ayında ülkeye gelen yabancı ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,56 geriledi. Mayıs ayında ise düşüş daha da belirginleşti; yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 3,58 azalarak 4 milyon 856 bin 862 kişide kaldı. SEZON BAŞLARKEN DÜŞÜŞ GELDİ Mayıs ayında Türkiye’ye en fazla yabancı turist 1 milyon 619 bin kişiyle Antalya’dan giriş yaptı. Antalya’yı 1 milyon 616 bin kişiyle İstanbul izledi. Muğla, Edirne ve İzmir ise ilk beş sırada yer aldı. Ancak en çok turist ağırlayan kentlerdeki yoğunluk bile toplam ziyaretçi…